Klachten

Ben je niet tevreden over de begeleiding? Blijf daar niet te lang mee rondlopen. Probeer eerst je klacht te bespreken met degene of zijn/haar leidinggevende waarover je een klacht hebt. Vind je dit lastig om te doen, omdat je bijvoorbeeld afhankelijk bent van deze begeleider voor je zorgverlening, dan kun je je klacht ook voorleggen aan het onafhankelijke Klachtenloket Zorg. Een medewerker van het Klachtenloket probeert jouw klacht met informatie en advies op te lossen en kan je in contact brengen met een onafhankelijke klachtenfunctionaris. Die kan bemiddelen tussen jou en Zorggroep Stad en Ommeland, zodat samen alsnog een goede oplossing gevonden kan worden. Je kunt het Klachtenloket Zorg bereiken door te bellen naar telefoonnummer 070-310 53 92. Dat kan van maandag tot en met vrijdag van 9.00 tot 17.00 uur. Of stuur een mail naar info@klachtenloket-zorg.nl. Voor meer informatie kun je terecht op https://www.degeschillencommissiezorg.nl/klachtenloket-zorg/.

Je kunt ook een klacht indienen bij de externe en onafhankelijke Geschillencommissie Zorg Algemeen. Je klacht wordt dan een geschil. Een onpartijdige commissie beoordeelt jouw geschil en je ontvangt een bindende uitspraak. Dat betekent dat jij en Zorggroep Stad en Ommeland aan de uitspraak moeten houden en niet in hoger beroep tegen de uitspraak kan gaan. Kijk voor meer informatie hierover op: www.degeschillencommissiezorg.nl.

Je kunt ook je klacht direct bij de interne klachtencommissie van Zorggroep Stad en Ommeland neerleggen. Je kunt deze commissie bereiken door je klacht te versturen via de e-mail kwaliteits@zinso.nl of per post via Zorggroep Stad en Ommeland t.a.v. Klachtencommissie, Antillenstraat 9, 9714 JT Groningen. Geef naast je klacht ook je voor- en achternaam, telefoonnummer en e-mailadres door. Wil je je klacht anoniem bij de commissie indienen, dan kun je je gegevens weglaten. De klachtencommissie is dan niet in staat om je te informeren over de afhandeling van jouw klacht. Ook kunnen wij jou dan niet benaderen om je klacht te verduidelijken als dat nodig is. Een onduidelijke klacht kan mogelijk niet worden afgehandeld door de klachtencommissie.